מחירון שילוח ועמילות מכס יבוא אישי

הובלה ימית (אירופה / ארה"ב) 150 $ למטר קוב, מינימום מטר קוב אחד

(מזרח רחוק) 300 $ למטר קוב , מינימום מטר קוב אחד

הוצאות בחו"ל – משתנה לפי מיקום הספק, משקל הסחורה, נפח הסחורה  וסוג    הלוגיסטיקה הנדרשת.

עמלת שחרור תיק ביבוא אישי – 1000 ₪ + מע"מ

רכבים ואופנועים – 1500 שקל + מע"מ (לא כולל בדיקות פיזיות )

שער עולמי- 100 ₪ + מע"מ

מיכון – 50 ₪ + מע"מ

הגשת בקשה למכון התקנים- 220 ₪ עד 10 שורות, כל 5 שורות מעבר כרוך בתוספת של 100 ₪

הגשת בקשה לשאר משרדי הממשלה- 300-1000 ₪

מיסי נמל למשלוחים ימיים- לפי חוק הנמלים מחיר ממוצע משוער כ-1.5% מערך המשלוח, המחיר שקוף באתרי נמלי ישראל. תשלומים אלו משתנים על פי הנמלים והמסופים בהם מאוחסנים הטובין. פירוט אודות תשלומים אלו ניתן למצוא באתרי האינטרנט:

 https://www.ashdodport.co.il/serviceslist/pages/tarifftable1.aspx

תעריפי נמל חיפה https://www.ashdodport.co.il/serviceslist/pages/tarifftable1.aspx

חברת נמל אילת: http://eilatport.co.il/

הובלות יבשתיות- משתנה לפי סוג המשלוח ויעדיו

מיסים- כאמור חיוב מיסים כגון מכס, מע"מ והמצאת רישיונות ואישורי יבוא טרם הגעת המשלוח ארצה, הינה תורה בפני עצמה. אנו ממליצים קיום פגישה לצורך למידת יבוא כל סוג טובין לפני הזמנת המשלוח.

הארות:

עלות השילוח תלויה בגורמים שונים ומשתנים. בין היתר, עלות השילוח מושפעת ממשקל המשלוח, נפח המשלוח, מאפייני הטובין, אופן ביצוע השילוח הבינלאומי (אווירי/ימי), זמן הגעת המשלוח, אריזה והובלה של הטובין במדינת המוצא ועוד.

החברה פועלת להסדרת השילוח הבינלאומי ולפיכך אינה אחראית לשינויי נתיב ההובלה ו/ או איחורים בהגעה ו/או במסירת המטען ואו נזק / חוסר שיגרמו בעת שהמטען אינו בחזקתה

בפועל של החברה . בכל מקרה , אחריותה של החברה מוגבלת עפ"י האמנות הבינלאומיות

הרלבנטיות או עפ"י שטר המטען , אם הוצא ע"י החברה , לרבות לעניין  תקופות ההתיישנות

רשימת התעריפים אינה כוללת מכס, היטלים ואגרות שעשויים לחול בהתאם למאפייני השילוח. שילוח טובין מחו"ל לישראל עשוי להיות חייב במיסי יבוא. פרטים אודות שיעורי המיסים החלים ותנאים כלליים לגבי תשלום מכס, מס קנייה, מע"מ ניתן למצוא באתר האינטרנט של רשות המיסים בישראל בכתובת:

https://taxes.gov.il/customs/PersonalImport/Pages/PersonalImport_guide.aspx#GovXParagraphTitle3

מהו יבוא אישי? מהם היתרונות של יבוא אישי?

כשמדברים על יבוא אישי הכוונה היא ליבוא של מוצרים שונים לארץ על ידי אדם פרטי, לצורך שימוש עצמי בלבד, ולא לצורך מסחרי. כיום, כל אדם בישראל יכול לייבא ארצה ביבוא אישי כמעט כל סוג של סחורה – החל מצעצועים לילדים, דרך בגדים ועד מכוניות ואף סירות, באמצעות חברת בלדרות, דואר חבילות או אמצעי שילוח בינלאומי אחר.

יבוא אישי הפך בשנים האחרונות לאמצעי פופולרי מאוד בקרב הישראלים להזמנת וקבלת מוצרי צריכה שונים ממדינות שונות בעולם, זאת לאור ההקלות שנעשו בתחום המכס וכן העלייה בפופולריות של הסחר המקוון. ליבוא במסלול של יבוא אישי כמה יתרונות עיקריים. היתרון המרכזי הוא החיסכון בעלויות: כיום ניתן למצוא מוצרים מקבילים או זהים למוצרים שיש בארץ, במחיר זול משמעותית ממחירם בארץ, גם אחרי שלוקחים בחשבון את עלויות המשלוח. יתרון זה הפך משמעותי ביותר לנוכח גילוי השוק הסיני, המאפשר לבנות או לשפץ בית שלם באמצעות יבוא של מוצרי בניין וריהוט מסין בזול ובקלות יחסית. יתרון נוסף הגלום ביבוא אישי הוא המגוון: יבוא אישי פותח בפנינו שער לעולם, ומאפשר לכל אדם לרכוש מגוון רחב של מוצרים שלא תמיד ניתן להשיג בארץ, כמו למשל מכוניות יוקרה, בגדי מעצבים, אקססוריז, גאדג'טים ועוד.

מה מותר לייבא ביבוא אישי?

כל אזרח ישראלי יכול לייבא ארצה מגוון מוצרים כל עוד מדובר, כאמור, ביבוא לצורך שימוש אישי ולא מסחרי. למעשה ניתן לייבא ביבוא אישי כמעט כל סוג של מוצר צריכה: מוצרי טכנולוגיה, מוצרי תקשורת, רהיטים, טואלטיקה, בגדים, צעצועים ועוד. בישראל של ימינו התחומים שנמצאים בצמיחה מתמדת הם יבוא אישי של רכבים וחלקי רכב וכן יבוא אישי של רהיטים ומוצרי גמר לבית מסין, כגון: מטבחים, ריצופים, כלי סניטריה, תאורה ועוד.

עם זאת, חשוב לדעת שלא ניתן לבצע יבוא אישי של כל דבר, וישנם מוצרים שלמעשה אסורים ביבוא. באתר המכס ניתן לצפות ברשימה של כל המוצרים האסורים ביבוא לישראל, ביניהם מוצרים מזויפים, מוצרים מתלקחים, מזון טרי, מוצרים דמויי נשק ועוד. בנוסף, ישנם מוצרים אשר דורשים אישור מיוחד או רישיון יבוא. כך למשל, יבוא אישי של כלי רכב או שיט מצריך רישיון יבוא ממשרד התחבורה. יבוא של מוצרי מזון או תוספי תזונה מצריך אישור ממשרד הבריאות. ויש מוצרים הדורשים אישור ממשרד התקנים. בנוסף, ישנן מדינות מהן אסור לייבא לישראל כמו למשל מדינות אויב או מדינות להן אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל. 

מסים המוטלים על יבוא אישי

אם אתם מעוניינים לייבא ארצה מוצר או מוצרים כלשהם באמצעות יבוא אישי, עליכם לקחת בחשבון כי המוצרים יחויבו במיסי יבוא שונים. גובה המיסים נקבע על פי סיווג המכס של המוצרים, ורצוי לברר טרם היבוא מהו הסיווג הנכון של המוצר. כיום, משלוח של מוצרים שמחירם הכולל מגיע ל- 75 דולר (לא כולל הובלה וביטוח) פטור לחלוטין ממסי יבוא (הפטור לא חל על מוצרי אלכוהול וטבק). יבוא אישי של מוצרים בסכומים גבוהים יותר כולל גם תשלום מע"מ ומס קנייה.

אין ספק כי כיום, יבוא אישי של מוצרים הוא קל ונגיש מבעבר. יחד עם זאת, עדיין מדובר בתהליך רגיש הכרוך בבירוקרטיה, וטעויות תמימות הנגרמות כתוצאה של חוסר ניסיון בתחום עלולות להביא לעיכובים במשלוח ובמקרים מסוימים גם בהטלת קנסות. לכן, כשבוחרים לייבא ביבוא אישי, רצוי להיעזר בגורמים מקצועיים ובעלי ניסיון כמו חברת  עמילות מכס או חברה לשילוח בינלאומי המעסיקה עמילי מכס. חברת עמילות מכס תסייע לכם במילוי הטפסים, בסיווג הסחורות, העברת התשלומים, קבלת הרישיונות והאישורים ועוד. כמו כן, חברת עמילות מכס תוכל לסייע לכם בפן הלוגיסטי של היבוא, כולל שילוח בינלאומי (ימי או אווירי), ביטוח המטען ושחרור מהמכס, ותדאג להביא את המוצר עד לדלת ביתכם בשלום ובבטחה.